Mula Organisasi Almari Anda !


Mengorganisasikan almari anda adalah suatu kemestian jika anda ingin memulakan hari anda agar tidak berasa tertekan. Ia satu situasi yang teruk apabila anda membuka almari anda dan ketika anda mendapatkan peralatan, pakaian,beg tangan, hanger semuanya jatuh di atas kepala anda? Pernahkah anda kecewa dan panik kerana anda sedang terburu-buru untuk mendapatkan untuk bekerja tepat waktu dan tidak dapat mencari sesuatu untuk digunakan?

Alangkah indahnya hari anda ketika anda membuka pintu almari anda dapat menentukan pakaian atau baju, kasut yang akan sesuai dengan pakaian dan anda dapat memulakan hari anda dengan rasa bahagia.

Mari kita lihat beberapa perkara yang boleh anda lakukan.

• Perkara pertama yang harus anda lakukan adalah mengeluarkan semua barang-bararang yang tidak anda inginkan. yang tidak lagi sesuai atau produk ketinggalan zaman.

• Beri tempoh selama 1 tahun. Jika barang-barang tersebut telah sampai setahun lamanya, mulalah berfikir untuk memberinya kepada orang lain, seperti adik beradik anda atau dermakan kepada yang masih memerlukan.

• Bahagikan almari anda kepada beberapa bahagian. Tetapkan tempat untuk pakaian, handbeg, kasut, tali pinggang, seluar dan keperluan lain.

• Masukkan rak tambahan jika anda memerlukannya.

• Dapatkan kotak dan label mereka. Itu akan membantu anda untuk menetapkan setiap item dan anda akan boleh mencapainya dengan pantas dan ini akan menjimatkan masa anda.

Dengan menyusun pakaian dan aksesoris, anda akan mendapati bahawa anda tenang dalam menjalani hari-hari anda. Anda akan berasa senang hati untuk memulakan hari anda, dan memilih pakaian dengan lebih cermat.

Apa yang harus anda lakukan adalah mula untuk membuat keputusan untuk mengemaskini almari anda dengan lebih teratur !

Comments

  1. Kadang tu rasa sayang nak bagi orang, makanya banyak benor barang dalam almari..hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts